Monday, May 18, 2009

Guna cara selit, gesel


BIASANYA lelaki bujang melakukan onani untuk puaskan nafsunya, namun berbeza dengan saya kerana saya menyelitkan zakar pada celah kangkang dan menggeselnya pada paha sambil membayangkan saya melakukan seks.

Beberapa saat selepas itu saya berasa puas seperti melakukan onani, namun saya tidak mengeluarkan air mani seperti kebiasaan lelaki yang melakukan onani.

Saya ingin bertanya doktor, adakah ini memberi kesan sampingan pada diri saya?

KAMA
Muar, Johor



Memang tidak dinafikan, aktiviti merangsang anggota sulit untuk mendapat kepuasan atau onani adalah amalan lelaki dan wanita.

Jika perkara itu dilakukan untuk mengelak persetubuhan atau seks rambang, mungkin ini satu pilihan yang boleh diterima jika tiada cara lain.

Namun, jika cara itu dipilih untuk melepaskan perasaan syahwat, elok cara merangsangkan anggota sulit itu dilakukan dengan sempurna tanpa menjejaskan kesihatan anggota berkenaan seperti menggesel penghujung zakar dengan menggunakan krim supaya kulit tidak melecet atau membengkak.

Melakukan dengan cara luar biasa seperti anda lakukan akan menimbulkan kesulitan kerana anda mungkin hilang seronok dengan cara biasa iaitu kemasukan zakar ke dalam faraj.

Ini kerana geselan penghujung zakar pada faraj dapat memberi kepuasan sama dengan cara yang anda lakukan sekarang.



Jika anda menahan pengeluaran air mani, kemungkinan perkara itu berlaku apabila bersama pasangan kelak. Jika tiada pengeluaran air mani atau ejakulasi, tentu pasangan anda tidak dapat mencapai kehamilan.

Cara onani yang anda lakukan termasuk dalam amalan onani songsang yang dikenali sebagai Traumatic Masturbatory Syndrome. Usah lakukan amalan ini lagi.

Selain itu, jangan menahan ejakulasi. Lakukan onani hanya jika tiada cara lain dapat melegakan tekanan syahwat anda.

Cuba jangan duduk berseorangan atau membaca buku serta menonton bahan lucah kerana anda terdedah kepada onani. Amalan hidup sihat ialah menghindari rokok, minuman keras dan onani songsang.

0 comments on "Guna cara selit, gesel"

 

SENSA AYUZIP Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez